- 14/06/2023
- Posted by: applebite
- Κατηγορία: Τελευταία Νέα Ταξί
Άρθρο του: Θύμιου Λυμπερόπουλου,
προέδρου της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α
Από το καλοκαίρι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί είναι και επίσημα μέλος της IRU, του Παγκόσμιου Οργανισμού Μεταφορών. Ο στόχος μας είναι να αποκτήσουμε δυνατούς συμμάχους στο ανώτατο πολιτικό πεδίο. Η IRU έχει μόνιμους εντεταλμένους συμβούλους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που προωθούν τα ζητήματα του ταξί, είτε αυτά αφορούν τον κλάδο πανευρωπαϊκά, είτε περιορίζονται σε εθνικό επίπεδο.
Στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις 25 Σεπτέμβρη στην Αθήνα, συνάδελφοι απ’ όλο τον κόσμο παρουσίασαν την εικόνα του ταξί στη χώρα τους, αναδεικνύοντας παθογένειες και προβλήματα, τα περισσότερα εκ των οποίων απατώνται σε όλες σχεδόν τις αγορές. Παρά τις διαφορές στην φιλοσοφία, στη νομοθεσία, στις αποδοχές, στον τρόπο που λειτουργεί ένα ταξί σε διάφορες χώρες του κόσμου, υπάρχει ένα σημείο που μας ενώνει όλους. Ένα κοινό σημείο αναφοράς που δεν είναι άλλο από την υποκλοπή έργου. Η πειρατεία, δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, είναι παγκόσμιο. Η Uber κύριος εκφραστής της παράνομης μεταφοράς, άπλωσε τα πλοκάμια της παγκοσμιοποίησης και προκαλεί οργή και αγανάκτηση στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές όλου του κόσμου. Τα παραδείγματα πολλά, η οικονομική ζημιά τεράστια, η παρανομία εντελώς αναμφισβήτητη. Το πρώτο που πρέπει να παραδεχτούμε είναι ότι σαν κλάδος (σε παγκόσμιο επίπεδο) δεν είχαμε φροντίσει να κλείσουμε σωστά τις πύλες εισόδου, σε ένα μεταφορικό έργο που δικαιωματικά και νόμιμα μας ανήκει. Τα νομοθετικά κενά – άσχετα από το γεγονός ότι στην Ελλάδα σε αυτό το ζήτημα είμαστε σε καλύτερη μοίρα από τους συναδέλφους μας στο εξωτερικό – αποδείχτηκαν το βασικό εργαλείο της Uber για να εισχωρήσει παράνομα και επιθετικά στην αγορά του ταξί.
Ανελέητο κυνηγητό σε καθημερινή βάση
Η παρουσία της Uber στην Αθήνα ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο περίπου. Γι’ αυτό χρειάστηκαν μερικοί «δούρειοι ίπποι», λίγα δώρα και παραπλανητική διαφήμιση. Οι ταξιτζήδες που συνεργάζονται με την Uber είναι λίγοι, άλλα το κακό που έχουν κάνει στον κλάδο μας είναι μεγάλο. Τους αφήνω στην κρίση σας, απλά τους επισημαίνω ότι θα είναι πάντα στην αντίπερα όχθη. Ας έχουν στο μυαλό τους ότι η μοίρα δεν φέρθηκε ποτέ καλά στους προδότες.
Η αποτυχία της Uber να στήσει ικανοποιητικό στόλο οχημάτων – ταξί στη Αθήνα, την ώθησε πιο γρήγορα στην μεγαλύτερη παρανομία. Ενεργοποίησε την υπηρεσία Uber –X, όπου αμφιβόλου ποιότητας και ικανοτήτων οδηγοί μεταφέρουν με κόμιστρο επιβάτες. Ούτε εξάωρη σύμβαση, ούτε προκαθορισμένη τιμή, ούτε στοιχεία πελάτη, ούτε τίποτα. Ο ορισμός της απόλυτης παρανομίας. Ο ορισμός της κλοπής μεταφορικού έργου.
Όλο αυτό το διάστημα, το ΣΑΤΑ κινείται μεθοδικά, ακολουθώντας τη νόμιμη διαδικασία. Δεν θα αναφέρω πόσες υποθέσεις υποκλοπής έργου έχουν πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης, σας υπόσχομαι όμως ότι δεν θα σταματήσουμε το ανελέητο κυνηγητό της Uber, σε καθημερινή βάση.
Όποια επιρροή μπορούμε να ασκήσουμε στην πολιτεία για συχνότερο έλεγχο και σκληρότερες ποινές για τους παρανομούντες την ασκούμε. Δεν πρέπει όμως να περιοριστούμε σ’ αυτό. Στο ΣΑΤΑ υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται καθημερινά με τις καταγγελίες για υποκλοπή έργου. Οποιοδήποτε τέτοιο περιστατικό πέσει στην αντίλυψή σας, αναφερέτε το.
Κάθε υπόθεση που καταλήγει στη δικαιοσύνη είναι κι ένα κέρδος για μας. Οικονομικό και ηθικό. Ανελέητο κυνηγητό λοιπόν σε όλη την Αθήνα.
Η εφαρμογή του ΣΑΤΑ
Είναι σε όλους γνωστή η προσπάθεια του ΣΑΤΑ να δημιουργήσει τη δική του εφαρμογή για την αναζήτηση ταξί μέσω κινητού. Αυτή η ενέργεια αποσκοπεί μόνο στη συσπείρωση των συναδέλφων και στην απόκρουση κάθε ιδιωτικής προσπάθειας να καρπωθεί κομμάτι από το μεταφορικό μας έργο. Καλώ όλους τους συναδέλφους να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια. Είναι λογικό, αφού είμαστε ακόμη στην αρχή, οι κλήσεις που δεχόμαστε να είναι λίγες. Όμως, από μας και μόνο εξαρτάται αν θα πετύχει ή όχι αυτό το εγχείρημα. Εμείς οι ίδιοι πρέπει να «μεγαλώσουμε» τη δουλειά μας. Εμείς οι ίδιοι πρέπει να επικοινωνούμε σε κάθε ευκαιρία την δική μας εφαρμογή. Όπως κάθε καινούργιο, έτσι κι αυτή η εφαρμογή, χρειάζεται λίγο χρόνο για να την μάθει ο κόσμος και ν’ αρχίσει να την χρησιμοποιεί.
Το μέλλον του επαγγέλματος
Είμαι από τη φύση μου αισιόδοξος άνθρωπός. Το ταξί υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Έχει περάσει κι άλλες φορές από δύσκολες καταστάσεις αλλά κατάφερε να επιβιώσει. Το ίδιο θα γίνει και τώρα. Ας ρίξουμε μια ματιά γύρω μας να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκονται οι άλλοι επαγγελματικού κλάδοι, οι άλλοι εργαζόμενοι και θα καταλάβουμε. Το δικό μας έργο είναι συνδεδεμένο με την γενικότερη οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. Είμαστε υποχρεωμένοι να περιμένουμε την έξοδο από την κρίση και μάλιστα να παλεύουμε γι’ αυτό.
Ο δημόσιος λόγος και η κριτική
Σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί και η αρθρογραφία μου και η συμμετοχή μου σε τηλεοπτικά πάνελ. Νοιάζομαι για τη χώρα μου, νοιάζομαι για το μέλλον της. Το δικό της μέλλον είναι ίδιο με το δικό μου. Ίδιο με το δικό σας. Θεωρώ ότι η οικονομική κρίση στην Ελλάδα είναι δημιούργημα πολιτικό. Πολιτική πρέπει να είναι και η λύση που θα δοθεί. Αυτή η λύση δεν θα έρθει από μόνη της. Όλοι πρέπει να την επιδιώκουμε. Όλοι μαζί να την επιβάλλουμε.