- 30/04/2020
- Posted by: applebite
- Κατηγορία: Δράσεις
Αθήνα, 30.04.2020
Αριθ. Πρωτ.: 1517
Κοινοποίηση: Υπουργείο Μεταφορών
Υπόψη: κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη
Κύριε Υπουργέ,
Το τελευταίο δίμηνο ο κλάδος των ταξί δοκιμάστηκε όπως άλλωστε και το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών επιχειρήσεων. Η απαγόρευση της κυκλοφορίας ανάγκασε το 80% του στόλου των ταξί σε πλήρη ακινησία ενώ το υπόλοιπο 20% παρέμεινε στις επάλξεις των συμπολιτών μας.
Όλο αυτό το διάστημα οι ημερήσιες εισπράξεις μας δεν έφταναν καν σε επίπεδο συντήρησης. Ακόμη και οι πιο μικρές υποχρεώσεις μας (π.χ. καύσιμα) με δυσκολία καλύπτονταν.
Σήμερα, καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα με τα μέτρα στήριξης που θα συντελέσουν όχι στην ανάπτυξη αλλά στην επιβίωση του κλάδου των ταξί.
α) Ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί στις πληγέντες επιχειρήσεις και για τον μήνα Μάιο.
Με δεδομένα ότι η επιστροφή στην εργασιακή και κοινωνική κανονικότητα θα γίνει σταδιακά, ο Μάιος θα είναι ένας εξίσου πολύ δύσκολος μήνας για τα Ταξί. Ζητάμε ένταξη των αυτοκινητιστών στα οικονομικά μέτρα στήριξης και για τον επόμενο μήνα.
β) Μείωση του Φ.Π.Α. στο 13%
Η διαμόρφωση του κομίστρου των ταξί αφορά την τιμή/χιλιόμετρο στην οποία προστίθεται ο Φ.Π.Α. που σήμερα αντιστοιχεί στο 24%. Το αίτημα της Ομοσπονδίας είναι να μείνει σταθερή η τιμή του κομίστρου και να μειωθεί ο συντελεστής Φ.Π.Α. από το 24% στο 13%. Η μείωση αυτή – χωρίς να είναι ιδιαίτερα σημαντική – θα κάνει την χρήση του ταξί πιο προσιτή για το επιβατικό κοινό.
γ) Άρση του αποκλεισμού των Ε.Δ.Χ. Ταξί από κάθε κοινοτικό ή εθνικό αναπτυξιακό πρόγραμμα.
Η τελευταία μορφή επιδότησης που αφορούσε μαζικά τον κλάδο των ταξί ήταν το 2003 όταν με εθνικούς πόρους επιδοτήθηκε η αντικατάσταση των αυτοκινήτων Ταξί ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων που φιλοξενήθηκαν στην χώρα μας ένα χρόνο αργότερα.
Ήταν η τελευταία φορά που ο στόλος των ταξί ανανεώθηκε (περισσότερα από 6.500 ταξί είχαν αντικατασταθεί) με πρωτοβουλία του κράτους.
Τον Μάρτιο του 2021 λήγει η αναστολή αντικατάστασης αυτοκινήτου και τίθεται σε ισχύ τα όρια ηλικίας αυτοκινήτων ταξί που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Χιλιάδες ιδιοκτήτες Ταξί είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο τους. Αλλά αυτό είναι οικονομικά ανέφικτο. Το 2020 είναι μια δύσκολη χρονιά και στο σύνολό του ο κλάδος μας προσπαθεί να αποφύγει την χρεωκοπία. Πόσο μάλλον να βρει χρήματα για να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Εισηγείται μια γενναία επιδότηση που θα βοηθήσει τον επαγγελματία αυτοκινητιστή στην αγορά του αυτοκινήτου.6
δ) Ειδική αποζημίωση από τις Περιφέρειες για τα ακυρωμένα μαθητικά δρομολόγια που διεκόπησαν λόγω της υγειονομικής κρίσης.
ε) Μείωση των τελών που πληρώνουν τα ΡάδιοΤαξί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (Ε.Ε.Τ.Τ.)
στ) Επιδότηση για την αγορά όσων ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών πρέπει να αντικατασταθούν υποχρεωτικά μέσα στο τρέχον έτος.