- 09/10/2023
- Posted by: applebite
- Κατηγορίες: Δελτία Τύπου, Τελευταία Νέα Ταξί

ΠΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
ΑΘΗΝΑ 9/10/23
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Σήμερα Δευτέρα 9 Οκτωβρίου, ο Προέδρος κ. Κασιδιάρης , ο Αντιπρόεδρος κ. Σκέντζος , ο Γ. Γραμματέας κ. Πετράκης και ο Ταμίας κ. Μαραγκάκης, συναντήθηκαν με τον Γ. Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Ιωάννη Ξιφαρά καθώς και με στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών.
Η συζήτηση διεξήχθη σε θετικό κλίμα και τα θέματα της συνάντησης ήταν:
- Η Υπουργική απόφαση που εκκρεμεί για τα 7θέσια – 9θέσια.
- Η παράταση ορίου ηλικίας για τα ΕΔΧ που λήγουν στις 31/12/23 και αφορούν την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
- Για την υποχρεωτική αντικατάσταση των ΕΔΧ για Αθήνα -Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνητα από το 2026.
Το αποτέλεσμα της συζήτησής μετά την παράθεση των αιτημάτων είναι:
Α) Η πρόταση για την υποχρεωτικότητα της αλλαγής προς την ηλεκτροκίνηση συζητείται να παραταθεί για το 2035.
Β) Η Υπουργική απόφαση που αναμένεται για τα 7θέσια και 9θέσια θα εκδοθεί στο τέλος Οκτωβρίου.
Στο σύνολο όλα τα αιτήματα που κατέθεσε η Ομοσπονδία και αφορούσαν την ηλεκτροκίνηση και όχι μόνο, θα εξετασθούν από τα στελέχη του Υπουργείου.
ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΣΤΑΙΚΟΥΡΑ ΧΡΗΣΤΟ
Κοινοποιηση : ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ κα ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Αθήνα 9/10/23
Αρ.Πρωτ.:1848
Κύριε Υπουργέ
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί στηρίζει την μετάβαση των μεταφορών στην πράσινη ανάπτυξη όμως, στην δεδομένη χρονική στιγμή είναι σχεδόν αυταπόδεικτο ότι η ηλεκτροκίνηση είναι δύσκολο να μπορέσει να εφαρμοστεί στον κλάδο των ταξί.
Ο χρονικός περιορισμός που θέτει η Κυβέρνηση για το 2026 εξαιτίας του υψηλού κόστους αγοράς του αυτοκινήτου, η μικρή χρονική επάρκεια της μπαταρίας, καθώς και oι λιγοστοί χώροι φόρτισης των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να χάνεται η μία βάρδια στο ταξί είναι μόνο μερικές από τις αιτίες που καθιστούν την καθολική εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης σχεδόν αδύνατη στην υλοποίηση της.
Θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση θα πρέπει να αναθεωρήσει το Νομικό πλαίσιο της υποχρεωτικότητας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το 2026 και να το επαναπροσδιορίσει εκ νέου για το 2035, θεωρώντας ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις που θα επέλθουν θα δίνουν την δυνατότητα στο κλάδο να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση.
Σε ότι αφορά το πρόγραμμα που τρέχει αυτή την στιγμή για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος για να μπορέσει να γίνει πιο ελκυστικό προς τους συναδέλφους θα πρέπει:
- Η επιδότηση που δίνετε από το πρόγραμμα να πηγαίνει ως προκαταβολή στις αντιπροσωπείες.
- Να γίνεται άμεση επιστροφή του ΦΠΑ.
- Να καταχωρούνται στα έξοδα τα τιμολόγια του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας.
- Φορολογικά κίνητρα.
- Ατέλεια για 2000 kWh.