- 16/12/2019
- Posted by: applebite
- Κατηγορία: Δελτία Τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 16.12.2019
Με την ανάρτηση του σχεδίου νόμου «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών και άλλες διατάξεις», διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν διατάξεις που αφορούν τον κλάδο μας και για τις οποίες δεν είχαμε όχι μόνο συνεργασία αλλά ούτε την στοιχειώδη ενημέρωση.
Θεωρούμε απαράδεκτο να μην ακούγεται (τουλάχιστον) η άποψη των εκπροσώπων ενός κλάδου που έχει υποφέρει πολλές φορές στο παρελθόν από νομοθετήματα χωρίς διάλογο.
Να υπενθυμίσουμε ότι η πρώτη απόφαση της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών αφορούσε την μείωση της τιμής της ελάχιστης μίσθωσης στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. Κι αυτή πάρθηκε ερήμην της Ομοσπονδίας μας.
Είναι ηλίου φαεινότερον πως σε ότι αφορά το ταξί, εφαρμόζεται η μέθοδος της σταγόνας. Χτυπάνε έναν ολόκληρο κλάδο σταδιακά και από λίγο, μέχρι να τον εξοντώσουν τελείως.
Στο σχέδιο νόμου που βρίσκεται στην διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, οι σημαντικότερες «εκπλήξεις» που μας επιφύλασσε το Υπουργείο Μεταφορών συνίστανται στα εξής:
- Καταργείται η παρ.3 του άρθρου 1 του Ν.4530/2018, με την οποία τα ταξί μπορούσαν να μεταφέρουν ασυνόδευτα δέματα και λοιπά αντικείμενα έως 20 κιλά.
- Τροποποιείται το άρθρο 22 του Ν.4530/2018 (κατ΄ απαίτηση των ΚΤΕΛ) και προβλέπονται επιπλέον κυρώσεις (φυλάκιση έως 6 μήνες) για τους οδηγούς Ε.Δ.Χ. ταξί που διενεργούν μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί σε άλλον φορέα.
- Τροποποιείται το άρθρο 17 του Ν.4530/2018 με το οποίο προβλεπόταν (και τώρα καταργείται) η υποχρέωση των Δήμων για τη δημιουργία πιατσών ανά 2,5 χιλιόμετρα, καθώς και τα πρόστιμα σε περίπτωση μη υλοποίησης των προβλεπόμενων διατάξεων. Τα κριτήρια χωροθέτησης των θέσεων στάθμευσης και κάθε άλλη λεπτομέρεια θα επανεξετασθούν και θα καθοριστούν με νέα υπουργική απόφαση.
Δεν έχουμε καμία διάθεση πολεμικής με κανέναν. Διαπιστώνουμε όμως ότι:
α. το ταξί αντιμετωπίζεται ως ΄΄αποπαίδι΄΄ των επιβατικών μεταφορών. (Καμία επίσημη τοποθέτηση από τα συναρμόδια υπουργεία στις επισημάνσεις του κ. Βασιλάκη που ούτε λίγο ούτε πολύ εισηγήθηκε …την κατάργηση του ταξί.)
β. ξηλώνεται με σχέδιο και μέθοδο το νομοθετικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια.
γ. παρέχονται ΄΄δωράκια΄΄ πότε στον έναν κλάδο, πότε στον άλλο, πότε σε ιδιώτες και πάντα σε βάρος του ταξί.
Επειδή η τακτική του Υπουργείου είναι πλέον ξεκάθαρη και έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία στους αυτοκινητιστές ταξί όλης της χώρας, συγκαλέστηκε έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α. για τις 27 Δεκεμβρίου 2019, το οποίο θα κληθεί να αποφασίσει δυναμικές κινητοποιήσεις πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου.
α. Συμφωνήθηκε να γίνει πρόταση προς τα αρμόδια υπουργεία για ενιαία διάρκεια σύμβασης (τριών ωρών) και ενιαία τιμή (90 ευρώ) σε όλη την επικράτεια.
Β. Αίτημα προς το Υπουργείο Οικονομικών για την επαναφορά του αφορολόγητου και ένταξη του Ταξί σε προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Γ. Το ζήτημα της εισφοράς του ΕΦΚΑ και η διατήρηση της στα επίπεδα που είναι σήμερα.
Δ. Διαμαρτυρία για την καθυστέρηση των εγκυκλίων που αφορούν την ολοκλήρωση της κείμενης νομοθεσίας που αφορά τον τρόπο λειτουργίας των διαμεσολαβητικών εφαρμογών.
Ε. Αίτημα για την εντατικοποίηση των ελέγχων προκειμένου να αντιμετωπιστεί η υποκλοπή μεταφορικού έργου. Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν από την πλευρά της Ομοσπονδίας και οι νομικές διαδικασίες που προβλέπονται (αγωγές – μηνύσεις) και οι συνδικαλιστικές δυνατότητες (κινητοποιήσεις- απεργίες)
Στ. Το μεγαλύτερο μέρος της συνεδρίασης αφιερώθηκε στην πρόταση του προεδρείου για ελεύθερη επιλογή οχήματος (5 θέσεων- 7 θέσεων – 9 θέσεων με ταξίμετρο) . Η συγκεκριμένη δυνατότητα ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, προβλέπεται από κοινοτική οδηγία και συμβάλλει στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα ταξί.
Η πρόταση έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία των Συμβούλων της Ομοσπονδίας και τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί και επισήμως προς το Υπουργείο Μεταφορών.