- 14/06/2023
- Posted by: applebite
- Κατηγορία: Τελευταία Νέα Ταξί
Του Θύμιου Λυμπερόπουλου,
Προέδρου της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.
Η διαφορά ανάμεσα στον ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό και στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό που εκφράστηκε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και την κυβέρνηση Σαμαρά και που χαρακτηρίζει σήμερα τον Κυριάκο Μητσοτάκη είναι το πώς αντιλαμβάνονται τις ανθρώπινες αξίες. Στον ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό η οικονομία υπηρετεί τον άνθρωπο. Στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό ο άνθρωπος είναι συμπλήρωμα των αριθμών και υπηρέτης της οικονομίας.
Η σημερινή κυβέρνηση γι αυτόν ακριβώς το λόγο, επειδή δίνει προτεραιότητα στον άνθρωπο –όπως έκαναν ο Κώστας Καραμανλής ως πρωθυπουργός και ο Προκόπης Παυλόπουλος ως υπουργός πριν και ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας σήμερα- και όχι στους αριθμούς και στα κέρδη των πολυεθνικών, πολεμάται ασύστολα από την αντιπολίτευση και τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα. Κι αν η κυβέρνηση αναγκάζεται με πόνο να παίρνει μέτρα λιτότητας, υπό το βάρος του εκβιασμού που υφίσταται για να ολοκληρωθούν συμφωνίες (που προβλέπονται από τα πρώτα μνημόνια που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις Παπανδρέου-Σαμαρά) με τους δανειστές, για τη νεοφιλελεύθερη παρέα αυτά τα μέτρα είναι το βασικό τους πολιτικό πρόγραμμα. Ξέρουν πολύ καλά να χρησιμοποιούν λέξεις (συνηθισμένες στα βόρεια προάστια) όπως κινητικότητα, δεξιότητες για να καλλιεργήσουν ελπίδες στους νέους. Όμως οι νέοι φεύγουν στο εξωτερικό, οι μεσήλικοι βγαίνουν στην ανεργία και από κει καταλήγουν …στα νεκροταφεία.
Έμαθαν να βαφτίζουν μεταρρύθμιση την στήριξη των …πολυεθνικών φίλων τους και να απορρίπτουν το κοινωνικό κράτος ως προιόν λαικισμού. Η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών αποδεικνύει ότι, όχι μόνο δεν διδάχτηκαν κάτι από την κατρακύλα της παράταξης, αντιθέτως δεν έχουν κανένα πρόβλημα να την συρικνώσουν περισσότερο αρκεί να κρατήσουν την καρέκλα τους. Απλά τους υπενθυμίζω ότι το 2004 η Νέα Δημοκρατία του Καραμανλή πήρε 45,36 % και 3.359.058, ψήφους. Έντεκα χρόνια αργότερα το 2015 (ευτυχώς που ήταν ο Μειμαράκης) το ποσοστό ήταν 27,81% και οι ψήφοι 1.526.205. Περισσότεροι από τους μισούς ψηφοφόρους (1.830.000 περίπου) γύρισαν την πλάτη στις νεοφιλελεύθερες τακτικές και έπεται συνέχεια.
Έστρωσαν τον δρόμο στην uber
Σε ότι αφορά τον κλάδο των ταξί, ο ληστρικός ανταγωνισμός από την Uber και τα ενοικιαζόμενα με οδηγό με τα οποία συνεργάζεται, ‘’νομιμοποιήθηκε’’ από τον Κωστή Χατζηδάκη και την Όλγα Κεφαλογιάννη, όταν διετέλεσαν υπουργοί Ανάπτυξης και Τουρισμού αντίστοιχα. Για όσους έχουν κοντή μνήμη να θυμίσω ότι ο κλάδος μας ενημερώθηκε για τις προθέσεις τους, δύο μέρες πριν από την ψήφιση αυτών των διατάξεων που συμπεριλήφθηκαν (χωρίς αυτό να ήταν απαίτηση των δανειστών ή προαπαιτούμενο για τη συμφωνία) στο μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση Σαμαρά. Μάταια προσπάθησε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος να φτιάξει εφαρμοστικούς νόμους για να αποτρέψει την ληστρική υποκλοπή έργου. Με πολύ απλά λόγια, σκόπιμα σχεδίασαν όσα σχεδίασαν και επίσης σκόπιμα μας αιφνιδίασαν για να μην προλάβουμε να αντιδράσουμε. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Λίγους μήνες αργότερα, η Uber ανακοίνωσε την είσοδό της στην ελληνική αγορά κι επειδή άλλα οχήματα, για να συνεργαστεί δεν υπήρχαν, χρησιμοποίησε (τι σύμπτωση !!!) αυτά που νομιμοποιήθηκαν από τα ‘’νομοθετικά δώρα’’ Χατζηδάκη. Γι αυτό και δεν μας έκαναν καμιά εντύπωση , ούτε οι δηλώσεις Μητσοτάκη- Μπακογιάννη υπέρ της Uber, ούτε η ξενάγηση των στελεχών της αμερικάνικης πολυεθνικής στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας από τον Κυρανάκη, ούτε φυσικά η επερώτηση της Καιλή στην Κομισιόν για το αν σκοπεύει να εκδόσει κοινοτική οδηγία για την Uber.
Απέναντι σε αυτή την ‘’αβανταδόρικη’’ για την Uber πολιτική , τα στελέχη της σημερινής κυβέρνησης στο σύνολό τους, αλλά κυρίως η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χρήστος Σπίρτζης και Νίκος Μαυραγάνης, έκαναν μια τιτάνια προσπάθεια εδώ και δύο χρόνια να αποκαταστήσουν τις αδικίες που υπέστη ο κλάδος των ταξί και να επιβάλλουν νομιμότητα και δικαιοσύνη στις επιβατικές μεταφορές. Συμφωνήσαμε σε ένα σχέδιο νόμου (θα ακολουθήσει κι άλλο από το υπουργείο Τουρισμού) που βάζει τέλος στην ασυδοσία των πολυεθνικών και των νταβατζήδων της τουριστικής βιομηχανίας . Είναι αλήθεια ότι αυτός ο νόμος είναι φιλί ζωής για τον κλάδο των αυτοκινητιστών ταξί και περιμένουμε πολλούς μήνες να πάρει τον δρόμο για τη Βουλή και να ψηφιστεί.
Και θα είχε τελειώσει, αν οι πιέσεις ( αξιολόγηση, εισαγωγείς αυτοκινήτων, τουριστικοί παράγοντες) που ασκήθηκαν προς το υπουργείο δεν ήταν τόσες πολλές και μεγάλες.
Αυτό που κατάφεραν οι γνωστοί-άγνωστοι υπερασπιστές των πολυεθνικών και των νταβατζήδων , ήταν απλά να καθυστερήσουν την διαδικασία. Όπως ανακοινώθηκε, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα πάει στη Βουλή τον Σεπτέμβριο. Κι εκεί θα πέσουν οι μάσκες. Εκεί θα δούμε ποιοι αγωνίζονται και νομοθετούν για το καλό της κοινωνίας και ποιοι πεισματικά παραμένουν υποστηρικτές της διαπλοκής, αδιαφορώντας και για το ευρωπαικό δίκαιο σε ότι αφορά τις επιβατικές μεταφορές και για τις εισηγήσεις του Γενικού Εισαγγελέα του Ευρωπαικού Δικαστηρίου. Κατανοούμε απόλυτα, ότι τα όπλα των αντιπάλων μας ( Τύπος, αντιπολίτευση, επιχειρηματικά συμφέροντα κ.λ.π.) είναι ‘’πυρηνικά’’ αν τα συγκρίνει κάποιος με τα δικά μας.Εμείς έχουμε το δίκιο με το μέρος μας . Και είμαστε ευχαριστημένοι που η κυβέρνηση το είδε, το πίστεψε και προσπαθεί –με την ψήφιση αυτού του νόμου- να μας δικαιώσει.
Το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε ως κλάδος προς το επιβατικό κοινό, είναι να σταματήσουν οι πολίτες να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα εξ ορισμού παράνομα. Τα χρήματα που δίνουν, καταλήγουν –με την μέθοδο της φοροδιαφυγής- σε φορολογικούς παραδείσους, και γίνονται συνεργοί στην μεγαλύτερη και ταχύτερη φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας.
Σε ότι αφορά τα ‘’ πολιτικά φιλαράκια’’ της Uber και τα συνεταιράκια της , ας γνωρίζουν ότι θα είναι προτιμότερο για κείνους, να θεσπιστούν νόμοι και κανόνες που θα τηρηθούν απόλυτα, παρά να αναγκαστούμε να πάρουμε το νόμο στα χέρια μας…
Υγ : Η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ έχουν πρόταση για τα προβλήματα της κοινωνίας ή εξαντλήθηκαν με την υπεράσπιση των συμφερόντων των επιχειρηματιών; Πότε θα καταλάβετε ότι ο ελληνικός λαός έχει απορρίψει και το κρατικό μονοπώλιο του ΚΚΕ και το ιδιωτικό μονοπώλιο που πρεσβεύεται εσείς;