Ευρωπαϊκό συνέδριο για τις υπηρεσίες ταξί στην Αθήνα

Στα πρότυπα της κινητής τηλεφωνίας η διασύνδεση των ταξί όλου του κόσμου

Για τρεις ημέρες από τις 22-24 Σεπτεμβρίου, η καρδιά του Ευρωπαϊκoύ ταξί χτυπόυσε στην Αθήνα. Με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος ”taxistars” που έγινε την Παρασκευή στο αμφιθέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, εκπρόσωποι της βιομηχανίας ταξί από όλο τον κόσμο, βρέθηκαν στην ελληνική πρωτεύουσα και συζήτησαν τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν τον κλάδο.

Την Τετάρτη πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες των μελών της IRU (για πρώτη φορά συμμετείχε και η χώρα μας) με βασικό θέμα συζήτησης, την πίεση που πρέπει να ασκηθεί αρχικά σε εθνικό και εν συνεχεία σε ευρωπαικό επίπεδο προς κυβερνήσεις και Κομισιόν για να αντιμετωπιστεί νομικά ο αθέμιτος ανταγωνισμός και ο πόλεμος που υφίσταται ο κλάδος των ταξί. Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και οι εργασίες της Πέμπτης, εκεί όπου παρουσιάστηκαν οι δράσεις του G.T.N (GLOBAL TAXI NETWORK), ενός οργανισμού που δημιουργήθηκε από την IRU. Άμεσος στόχος του οργανισμού είναι η δημιουργία ενός δικτύου( στα πρότυπα της κινητής τηλεφωνίας-romin) όπου ο επιβάτης-πελάτης με μια εφαρμογή θα έχει πρόσβαση στα ταξί κάθε χώρας που επισκέπτεται. Στο δίκτυο αυτό συμμετέχουν πολλές εφαρμογές από όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRU, σήμερα το GTN καλύπτει το 20% των χωρών παγκοσμίως με την τάση να είναι συνεχώς αυξητική.

Την εκδήλωση της Παρασκευής παρακολούθησαν στελέχη του κλάδου των ταξί από όλες τις χώρες, ενώ έντονη ήταν και η παρουσία Ελλήνων οδηγών από την Αθήνα και την επαρχία. Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α. Θύμιος Λυμπερόπουλος τόνισε :

‘’Ως πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και εκ μέρους όλων των συναδέλφων της χώρας μου, θέλω να ευχαριστήσω τη διοίκηση της IRU για την αποδοχή της Ομοσπονδίας μας στην παγκόσμια οικογένεια του ταξί. Δηλώνουμε συνοδοιπόροι σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και εξέλιξης ενός επαγγέλματος που έχει αιώνες ζωής και διαρκή προφορά στην κοινωνία.

Η λέξη ταξί έχει καθιερωθεί σε όλο τον κόσμο. Η άμεση και εύκολη μεταφορά ανθρώπων είναι το χαρακτηριστικό της δουλειάς μας, σε κάθε χώρα, σε κάθε πόλη. Χρόνια τώρα, ο κλάδος μας βελτιώνει συνεχώς την ποιότητα των υπηρεσιών του. Παρά τον έντονο και πολλές φορές αθέμιτο ανταγωνισμό, το ταξί έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του επιβατικού κοινού, ως το πιο ευέλικτο, γρήγορο, ασφαλές και αξιόπιτο μέσο μεταφοράς. Είναι υποχρέωση και αναγκαιότητα για όλους εμάς που ασχολούμαστε με το ταξί, να βελτιώνουμε τις γνώσεις μας για τη δουλειά μας, να αφομοιώνουμε τις τεχνολογικές εξελίξεις και να προστατεύουμε το επάγγελμά μας με κάθε δυνατό τρόπο. Σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί και η σημερινή εκδήλωση της IRU. Tις προηγούμενες ημέρες ακούσαμε από τους συναδέλφους μας, προτεινόμενες δράσεις για την αντιμετώπιση της υποκλοπής έργου από εταιρίες τύπου Uber. H δική μας πρόταση είναι πολύ απλή και ξεκάθαρη. Κάθε εφαρμογή που αφορά το ταξί, εκτός από την πιστοποίηση που θα παίρνει από το GTN , θα πρέπει η ιδιοκτήτρια εταιρία της να έχει άδεια άσκησης επαγγέλματος από την χώρα που σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί. Δεν λέμε όχι στις νέες τεχνολογίες, αντιθέτως, αυτό θα πρέπει να γίνει με νόμους και κανόνες που θα προστατεύουν και θα ενισχύουν τη θέση του ταξί στις μεταφορές. Όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά στη χώρα του θα πρέπει να επιδιώκουμε τη θεσμική θωράκιση του ταξί. Οι εφαρμογές να μην γίνουν συνέταιροί μας, αλλά βοηθητικό μέσο και εργαλείο για τη δουλειά μας. Σε αυτό λοιπόν θα δουλέψουμε με τους συναδέλφους μας και την IRU. Για να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από τις εφαρμογές και το ρόλο τους.’’

Ο MichaelNielsen,   συντονιστής της συζήτησης και μόνιμος εντεταλμένος σύμβουλος της IRU στην Ευρωπαϊκή Ένωση χαρακτήρισε συγκινητική, επίκαιρη και ρεαλιστική την τοποθέτηση του Θύμιου Λυμπερόπουλου. Τόνισε ότι η IRU έχει ήδη έτοιμη μια ομάδα ‘’υψηλής πίεσης’’ προκειμένου να πείσει τις Βρυξέλλες να προχωρήσει σε άμεσες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις υπηρεσίες μεταφοράς σε όσες χώρες απαιτείται.’’

Τα μέλη της IRU ανανέωσαν το ραντεβού τους για το Νοέμβριο στη Γενεύη όπου θα κατατεθούν οι προτάσεις των χωρών τόσο για την επέκταση του GTN όσο και για την πολιτική που θα ακολουθηθεί στον παράνομο επεκτατισμό της uber.