- 14/06/2023
- Posted by: applebite
- Κατηγορία: Τελευταία Νέα Ταξί
Του Μάκη Κασιδιάρη, Προέδρου της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α
Κανένα πολιτικό, κομματικό, ιδεολογικό κίνητρο δεν αποτελεί οδηγό μας σε αυτή την προσπάθεια .Κίνητρο για την διοίκηση της Ομοσπονδίας είναι μόνο το Ταξί και η επαγγελματική επιβίωση των συναδέλφων μας σε όλη την Ελλάδα.
Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί σε όλο το διάστημα της υγειονομικής κρίσης, όχι μόνο δεν κρύφτηκε, αλλά πύκνωσε την δράση της και προσπάθησε να εκπληρώσει με κάθε τρόπο την καταστατική της υποχρέωση, να διασφαλίσει δηλαδή τα συμφέροντα του κλάδου μας. Κανένα πολιτικό, κομματικό, ιδεολογικό κίνητρο δεν αποτελεί οδηγό μας σε αυτή την προσπάθεια. Κίνητρο για την διοίκηση της Ομοσπονδίας είναι μόνο το Ταξί και η επαγγελματική επιβίωση των συναδέλφων μας σε όλη την Ελλάδα. Αφού λοιπόν συνειδητοποιήσαμε και ξεκαθαρίσαμε ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο, ούτε καν την οικονομία της χώρας, εστιάσαμε στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δικός μας κλάδος. Εστιάσαμε στο Ταξί, στον ταξιτζή και στο μέλλον του. Αυτός είναι ο ρόλος μας.
Οι άμεσες διεκδικήσεις μας
α) Δυνατότητα ταξινόμησης επταθέσιου ή εννιαθέσιου οχήματος με ταξίμετρο, όταν ο ταξιτζής αντικαθιστά το αυτοκίνητό του.
β) Η ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί σε κάθε πρόγραμμα οικονομικής στήριξης που αφορά πληγείσες επιχειρήσεις .
γ) Η κατάργηση προκαταβολής φόρου για το 2019
δ) Η κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος
ε) Μονιμοποίηση του Φ.Π.Α. στο 13%. Με απόφαση της κυβέρνησης ο συντελεστής ΦΠΑ παραμένει στο 13% τουλάχιστον μέχρι τον Απρίλιο του 2021.
στ) Η ένταξη των Ε.Δ.Χ. Ταξί σε κοινοτικά ή εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα.
ζ) Η ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί στο πρόγραμμα της επιστρεπτέας προκαταβολής.
Για την αντικατάσταση αυτοκινήτων
Η τελευταία επιδότηση που αφορούσε μαζικά τον κλάδο των ταξί ήταν το 2003 όταν με εθνικούς πόρους επιδοτήθηκε η αντικατάσταση των αυτοκινήτων Ταξί ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων που φιλοξενήθηκαν στην χώρα μας ένα χρόνο αργότερα. Σε αυτό το πρόγραμμα είχαν ενταχθεί και πήραν επιδότηση 6.500 ιδιοκτήτες ταξί.
Τον Μάρτιο του 2021 λήγει η αναστολή υποχρέωσης αντικατάστασης αυτοκινήτου και τίθενται σε ισχύ τα όρια ηλικίας αυτοκινήτων ταξί που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Χιλιάδες ιδιοκτήτες Ταξί είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο τους. Αλλά αυτό είναι- οικονομικά- ανέφικτο. Το 2020 είναι μια δύσκολη χρονιά και στο σύνολό του ο κλάδος μας προσπαθεί να αποφύγει την χρεωκοπία. Πόσο μάλλον να βρει χρήματα για να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Η Ομοσπονδία Ταξί εισηγείται :
α. μια γενναία επιδότηση που θα βοηθήσει τον επαγγελματία αυτοκινητιστή στην αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως καυσίμου.
β. παράταση στην υποχρέωση αντικατάστασης.
Οι εκλογές της Ομοσπονδίας
Πρόσθετα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού ισχύουν από τις 21 Σεπτεμβρίου και για δύο –τουλάχιστον – εβδομάδες στην Αττική. Σύμφωνα με τα νέα μέτρα, θεσπίζεται ανώτατο όριο 9 ατόμων για τις συναθροίσεις σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους, αναστέλλονται πολιτιστικές εκδηλώσεις και ενισχύεται η τηλεργασία στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί έχει καταθέσει ερώτημα στον Ε.Ο.Δ.Υ και στις αρμόδιες επιτροπές, σχετικά με τους επιτρεπόμενους τρόπους διεξαγωγής του εκλογοαπολογιστικού μας συνεδρίου, καθώς και τις απαραίτητες οδηγίες υγειονομικού περιεχομένου. Εν αναμονή των απαντήσεων και των οδηγιών από την Πολιτεία, καθώς και των νέων μέτρων που θα ανακοινωθούν στις αρχές Οκτωβρίου , θα συγκληθεί άμεσα Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α , το οποίο, αφού εξετάσει τα δεδομένα που υπάρχουν, θα αποφασίσει για την αναβολή, την μετάθεση σε άλλη ημερομηνία, ή την διεξαγωγή του συνεδρίου στην προγραμματισμένη ημερομηνία.
Με τηλεδιάσκεψη τα Διοικητικά Συμβούλια
Η ανάγκη για διατήρηση της ασφάλειας όλων των συνέδρων-συναδέλφων μας αναγκάζει να προσαρμοστούμε σε νέες συνήθειες. Οι επιταγές της εποχής (πανδημία) επιβάλλουν να πραγματοποιήσουμε τα Διοικητικά μας Συμβούλια μέσω τηλεδιάσκεψης.
Η μελέτη βιωσιμότητας
Κυκλοφόρησε κάποια στιγμή στο διαδίκτυο ένα ερωτηματολόγιο που αφορά τον κλάδο των Ταξί. Πρόκειται για το ερευνητικό σκέλος μιας μελέτης που –όπως φαίνεται στο εισαγωγικό- εκπονείται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών. Με αυτό το ερωτηματολόγιο και με αυτή την ενέργεια η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί ουδεμία σχέση έχει.
Στις προθέσεις της Ομοσπονδίας είναι η εκπόνηση μιας επιστημονικής μελέτης βιωσιμότητας για τον κλάδο μας. Το ζήτημα αυτό υπερψηφίστηκε –και μάλιστα ομόφωνα- από το Διοικητικό μας Συμβούλιο στις αρχές Ιουλίου. Το ερωτηματολόγιο και κάθε πτυχή αυτής της μελέτης θα ανακοινωθούν επίσημα, ΜΟΝΟ από την Ομοσπονδία και αφού πρώτα ενημερωθούν τα μέλη μας (σωματεία) για την μεθοδολογία της έρευνας και τον χρόνο που θα διεξαχθεί.