- 14/06/2023
- Posted by: applebite
- Κατηγορία: Τελευταία Νέα Ταξί

Του Μάκη Κασιδιάρη, Προέδρου της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α
Τι ακριβώς ερευνά η Επιτροπή Ανταγωνισμού και ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί το ερωτηματολόγιο που έστειλε στα ραδιοταξί, στα σωματεία και στην Ομοσπονδία.
Πριν από λίγους μήνες η Beat κατέθεσε αίτηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να διερευνηθεί το νομικό πλαίσιο και οι συνθήκες ανταγωνισμού που διέπουν την λειτουργία των εταιριών παροχής υπηρεσιών διαμεσολάβησης μεταξύ επιβατών και οδηγών ταξί.
Είναι ξεκάθαρο πλέον, πως η γερμανική πολυεθνική ζητάει στηρίγματα προκειμένου να επιχειρηματολογήσει υπέρ της κατάργησης δύο σημαντικών άρθρων του Ν. 4530/2018. Οι αρμοδιότητες της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι μόνο γνωμοδοτικής φύσεως και το «μπαλάκι» θα πάει στο Υπουργείο Μεταφορών.
Η προετοιμασία της Ομοσπονδίας σ’ αυτόν τον ανοικτό πόλεμο που έχει κηρύξει η Beat με τον κλάδο των ταξί, βασίζεται σε δύο άξονες. Την επιστημονική καθοδήγηση από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ κ. Χαριτάκη και τη νομική υποστήριξη από τους δικηγόρους Πάνο Παναγιωτόπουλο και Βικτωρία Δερδεμέζη.
Η παροχή στοιχείων με την μορφή των ερωταπαντήσεων που ζήτησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού από την Ομοσπονδία, το ΣΑΤΑ, το σωματείο της Θεσσαλονίκης και από τα ραδιοταξί προκάλεσαν έκπληξη και σε κάποιες περιπτώσεις απορία για την σκοπιμότητά τους.
Τελικά, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ερευνά το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο; Τις συνθήκες ανταγωνισμού; Τα οικονομικά των συνδικαλιστικών οργανώσεων και των ραδιοταξί; Τις προοπτικές του κλάδου; Την συμπεριφορά των καταναλωτών και την σχέση τους με το ταξί; Το τι ακριβώς ερευνά και το τι περιέχει η αναφορά που κατέθεσε η Beat είναι παντελώς άγνωστα. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αρνήθηκε να ενημερώσει για το περιεχόμενο της αναφοράς της Beat επικαλούμενη καταστατικές διαδικασίες.
Το γνωμοδοτικό πόρισμα που θα συντάξει η Επιτροπή δεν είναι δεσμευτικό, ούτε για το Υπουργείο Μεταφορών ούτε για οποιαδήποτε κυβερνητική υπηρεσία που νομοθετεί και ασκεί εξουσία. Η χρησιμότητά του έγκειται στην άσκηση πίεσης και στην δημιουργία εντυπώσεων και σ’ αυτό ακριβώς αποσκοπεί η Beat. Να πιέσει την κυβέρνηση προκριμένου να αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του Νόμου 4530/2018.
Στους δεκαέξι μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, ελάχιστα πράγματα άλλαξαν για το ταξί. Αν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Μεταφορών ήθελαν πραγματικά να αλλοιώσουν τις συνθήκες ανταγωνισμού υπέρ της Beat δεν θεωρώ ότι χρειάζονταν καμία γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Σε κάθε περίπτωση, ο κλάδος μας είναι πανέτοιμος να ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση. Όσοι πιστεύουν ότι, επειδή δεν κάνουμε θόρυβο, καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια, πολύ γρήγορα θα πάρουν την απάντησή τους. Με σοβαρότητα, μεθοδικότητα και σύνεση χτίσαμε την νομική επιχειρηματολογία του κλάδου απέναντι στην αήθη επίθεση των πολυεθνικών εταιριών, που μπήκαν σ’ αυτή την αγορά, όχι για να μείνουν, αλλά για να φτιάξουν υπεραξία και μετά να μοσχοπουληθούν σε άλλες μεγαλύτερες πολυεθνικές.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το ταξί δέχεται χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Όμως με τον έναν ή τον άλλο τρόπο παραμένει δυνατό, αξιόπιστο, μάχιμο. Μια τέτοια κατάσταση βιώνουμε και σήμερα. Μικρή σημασία έχει ο τρόπος εκδήλωσης της επίθεσης. Μεγάλη σημασία όμως έχει, η σύμπνοια και η αλληλοϋποστήριξη όλων των φορέων και των δυνάμεων του κλάδου μας. Και σε τούτο τον αγώνα είμαστε οι πολλοί. Είμαστε αυτοί που έχουν το δίκιο με το μέρος τους. Είμαστε αυτοί που ξέρουν να πολεμούν κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό.
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι λοιπόν. Κι ας το λάβουν ως σαφέστατο μήνυμα, όσοι, με την όποια εξουσία έχουν, βάλλουν ενάντια του Ταξί. Αν προσπαθήσετε να μας αδικήσετε θα μας βρείτε μπροστά σας. Αν θέλετε πόλεμο θα τον έχετε…